Olin viime perjantaina yllättäen ennaltaviisas ja soitin Kampin Ichibaniin tilatakseni sushisetin mukaani. Tilaaminen toki onnistui, ja menin paikalle sovittuun aikaan. Sushit eivät kuitenkaan olleet valmiit. Jouduin odottelemaan ylimääräisen vartin, ja siinä samalla seurailin tilannetta.
Keittiössä hääräsi viisi kokkia kasaamassa kovalla kiireellä annoksia. Itse ravintolassa istui kaksi ihmistä. Kaikki sushi tehtailtiin ennalta tilattuihin take away annoksiin. Muutama asiakas yritti tulla syömään, mutta heille kerrottiin, että annos valmistuisi vasta tunnin kuluttua. Useimmat kääntyivät pois.
Ichibanille on käynyt hassusti. Hyvä sijainti tuottaa paikalle paljon annoksia mukaansa noutavia asiakkaita, mikä vie kokkien kaiken ajan. Samaan aikaan sali on tyhjä. Paremmat tuotot he saisivat, jos koko tila olisi keittiötä ja sesonkihetkenä voitaisiin näin myydä vielä enemmän. Nythän menetettiin monta asiakasta tunnin odotusajan takia. Toisaalta vauhti oli kova, ja pahimman noutoruuhkan mentyä paikallaolijatkin saavat varmasti ripeästi annoksensa.
Toisaalta huomasin yllelinkkaamassani Omakaupunki-palvelun Ichiban-arviossa myös aika monta alaspäin käännettyä peukaloa. Uskoisin niiden tulleen nimenomaan odottamisen tuottamasta mieliharmista, sillä annosten laatu on ainakin toistaiseksi ollut hyvä.
keskiviikko 4. maaliskuuta 2009
Ichiban myy mukaan - hitaasti
Lähettänyt rinsu klo 21.03
Tunnisteet: ammattieväitä, Helsingin metkuja
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
jep. odottamisen takia mekin on jouduttu lähtemään sieltä joskus pois kun on etsitty lounaspaikkaa - etenkin viikonloppuna.
Ei siinä paljon mieltä lämmitä että tiskillä on lappu "sushi ei ole pikaruokaa" jos jono on tunnin...
He tarvitsisivat mitä ilmeisimmin kaksinkertaiset tilat...
Lähetä kommentti